Jag heter Sabina Eriksson och har efter sex år som mäklare startat mitt egna mäklarkontor under ”Bostada” i Östersund och det har gått otroligt bra. 

Jag var den första att ansluta mig till Bostada redan i mars 2019 och efter bara tre månader var 22  förmedlingsavtal signerade, vilket då genererade hela 46 försäljningar och två av dem var nyproduktionsprojekt. Efter det så har allt bara rullat på. 

För ett bra resultat så har Jag valt att jobba mycket med rekommendationer och en personlig kontakt med kunderna. Jag har inte haft någon traditionell marknadsföring alls utan la första veckorna ut några sponsrade inlägg på sociala medier, sedan har jag fått lägga marknadsföringen på hyllan då jag inte kunnat ta på mig fler uppdrag än de som ändå trillat in.

Efter att jag började så har jag fått sällskap i Östersund av Markus och Sofia. Vi tre har nu våra egna företag men jobbar och samarbetar under samma varumärke. Vi sitter i ett kontorshotell som kostar en bråkdel av de fina citykontoren för att det är roligare att sitta tillsammans när vi verkar i samma område.

Att det mesta hos Bostada sker digitalt är en fördel och det är egentligen ingen jättestor skillnad mot det traditionella sättet att mäkla, förutom att hos oss kan kunderna direkt på hemsidan se precis vad deras försäljning kommer att kosta och behöver inte sitta i långa möten för att sedan få en offert för försäljningen.

Jag kände att de stora firmorna med höga arvoden och krångliga tjänster inte var något för mig utan ville satsa på en ny mäklartjänst som är rak och ärlig mot kunderna, samtidigt som den ger både mig och mina kunder mer pengar kvar i plånboken, ett riktigt framgångskoncept om ni frågar mig. 

Jag vet även att Bostadas grundare söker fler mäklare i hela Sverige och kan verkligen rekommendera konceptet..

Jobbar du redan på Bostada?

Var med i rekryteringen och hitta din nästa kollega!

email
@bostada.se
  • Andreas Pontén
  • Antonio Yuksel
  • Dennis Svensson
  • Sabina Eriksson
Teamtailor

Employer branding från Teamtailor